tirsdag 15. januar 2008

Sonja Mandt Bartholsen: Ny fase i sykehuskampen (Larvik)

"Det store folkelige engsjementetet omkring sykehuset i Larvik, er viktig støtte for det arbeidet som gjøres lokalt og sentralt. Det viser at folk flest bryr seg. Utallige samtaler med ansatte, tillitsvalgte, innbyggere og andre med interesse for saken, viser også at svært mange deltar aktivt i kampen for sykehuset," skriver Vestfold Arbeiderparti sin leder og stortingsrepresentant Sonja Mandt Bartholsen i en kommentar om sykehuset i Larvik.

"I gjentatte artikler i Østlandsposten er jeg hengt ut med anklager om manglende politisk engasjement i kampen for å opprettholde akuttfunksjonene ved Larvik sykehus. Anders Anundsen fra Frp skal ha meg til å "lage opprør" ( - hva nå det måtte bety?). Erik Ness fra partiet "Rødt" mener jeg ikke "løfter en finger" for sykehuset. Ordføreren er skuffa over at han ikke har fått møte helseministeren, og gir meg skylda for det. Møte er nå i boks, og finner sted i januar.

Selv om vi ennå ikke har oppnådd de resultatene vi alle håper på i sykehussaken, betyr ikke det at jeg og de andre representantene fra regjeringspartiene i Vestfold, sitter stille og venter på den endelige domsavsigelsen. I politikken hender det vi oppnår mer med knallhardt påvirkningsarbeid, enn høylydte offentlige besvergelser."

• Kommentaren kan leses på Vestfold Arbeiderpartis nettsider ved å klikke på overskriften her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar