tirsdag 20. desember 2011

Helseforetaksdirektør på NATO-kurs :-)


HELSE SØR-ØST  Administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF, Bente Mikkelsen, tar permisjon fra Helse Sør-Øst i 5 måneder fra februar 2012 for å delta på seniorkurset ved NATO Defense College i Roma.

- Styret er både positive og stolte over at Mikkelsen er en av de svært få som får anledning til å delta på dette studiet, sier styreleder i Helse Sør-Øst RHF, Frode Alhaug.

– Dette studieoppholdet har svært høy kvalitet, og styret er meget tilfreds med at administrerende direktør på denne måten kan dyktiggjøres ytterligere for å lede arbeidet med å videreutvikle helseregionen, sier Alhaug.
Studieoppholdet vil bestå av både forelesninger, øvelser og feltstudier der tema retter seg mot ledelse sett i forhold til politiske og organisatoriske forhold i Europa.

- Jeg er svært glad for at jeg har fått denne muligheten, sier Mikkelsen. Min arbeidsavtale åpner for muligheten å ta ut permisjon for å få faglig påfyll og søke ledelsesmessig utvikling. Jeg tror dette studieoppholdet både vil utfordre meg, samtidig som jeg er trygg på at jeg får kunnskap og innsikt som vil være verdifull når jeg kommer tilbake som administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF etter sommeren.
Det er viseadministrerende direktør Steinar Marthinsen som skal fungere som administrerende direktør i Helse Sør-Øst RHF fram til Mikkelsen er tilbake fra permisjonen i juli 2012.

• Les saken på Helse Sør-Østs sider ved å klikke HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar